Kinderen en internet

Kinderen groeien op met nieuwe media en maken zich in rap tempo allerlei digitale vaardigheden eigen. Zij zoeken op internet naar informatie voor werkstukken, ze chatten, e-mailen en gamen online en ze hebben vaak ook een mobiele telefoon.

Het is belangrijk om als ouder/opvoeder vat te houden op uw kind/kinderen op internet en hen te leren veilig en verantwoord te internetten.
Dat betekent weten wat uw kind online doet en weten hoe u kunt bijdragen aan een verantwoord en veilig gebruik van internet en andere digitale middelen, zoals veilig chatten, het gebruik van filters, het achterlaten van persoonlijke gegevens, enz.

Op de site www.mijndigitalewereld.nl vindt u uitleg over wat kinderen op internet doen en krijgt u tips voor het begeleiden van uw kind op internet.
Verschillende brochures kunnen als pdf gratis gedownload worden.

Een andere aanrader is de site: www.mijnkindonline.nl